ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΩΝ (ιδιαίτερα εν μέσω πανδημίας COVID-19) KAI ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ


Καλώς ήρθατε στο blog του Webinar που πραγματοποιήθηκε για την Ιατρική Εκπαίδευση. 

To Webinar μας αφιερώνεται στην μνήμη του αείμνηστου εξόχου Ανθρώπου, Ιατρού και Διδασκάλου, κ. Κωνσταντίνου Γαρδίκα.



Ομότιμος Καθηγητής Ιατρικής ΕΚΠΑ
(1913 - 2003)


Το βίντεο του Webinar μπορείτε να το δείτε παρακάτω


Η θεματολογία που συζητήθηκε είναι η παρακάτω (τα bookmarks σας πηγαίνουν κατευθείαν στο σημείο του βίντεο όπου συζητείται το συγκεκριμένο θέμα. Αν προτιμάτε να δείτε το βίντεο στο YouTube κάνετε κλικ εδώ).

ΠΕΡΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΙΑΤΡΙΚΗΣ 

00:02:27 Η πρόεδρος της ΕΕΦΙΕ Αθηνών Παναγιώτα Διαμαντοπούλου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί στην εκπαίδευση των πεμπτοετών φοιτητών ιατρικής εν μέσω της πανδημίας. 
00:08:31 Ο εκτοετής φοιτητής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης Χρήστος Τσαγκάρης, μας μιλά για την δική του εκπαίδευση εν μέσω πανδημίας 
00:19:04 Η θέση του προέδρου της Ιατρικής Σχολής Θεσσαλονίκης κ. Κωνσταντίνου Αναστασιάδη στα θέματα που έθεσαν οι φοιτητές και συζήτηση μαζί τους 
00:28:48 Η παρέμβαση της κ. Μίνας Γκάγκα στο ίδιο θέμα 
00:32:08 Η άποψη του κ. Βώρου 
00:39:31 Η άποψη του κ. Βασίλειου Ταρλατζή 
00:40:58 Η άποψη του κ. Νίκου Βλάχου 
00:44:08 Η άποψη του κ. Μιχαήλ Σαμάρκου 
00:48:24 Η άποψη/παρέμβαση του ειδικευόμενου κ. Παναγιώτη Καψαμπέλη σχετικά με το θέμα της πιστοποίησης των Ιατρικών Σχολών της Ελλάδος 
00:52:30 Σχόλια του κ. Αναστασιάδη στις προηγούμενες απόψεις που συζητήθηκαν 
00:50:16 Η θέση του κ. Κωστίκα για τα θέματα φοιτητικής εκπαίδευσης 
00:56:29 Η άποψη του κ. Λουκίδη 
01:00:22 Η άποψη του κ. Λουκίδη για τον έλεγχο των ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ 
01:01:21 Η άποψη του κ. Βώρου για τον έλεγχο των ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ 
01:01:42 Η άποψη του κ. Βλάχου για τον έλεγχο των ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ και το επίπεδο των φοιτητών 
01:03:07 Η άποψη του κ. Αναστασιάδη για τον έλεγχο των ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ και το επιπεδο των φοιτητών 
01:07:47 Η άποψη του κ. Αναστασιάδη για τον μεγάλο αριθμό φοιτητών της Ιατρικής 
01:09:46 Η διαφωνία του ειδικευόμενου Παναγιώτη Καψαμπέλη σχετικά με το συνολικό επίπεδο παρεχόμενης εκπαίδευσης στις Ιατρικές σχολές 
01:12:47 Η συνολική άποψη του κ. Εξαδάκτυλου πάνω στα προβλήματα της Ιατρικής εκπαίδευσης 
01:20:23 Η παρέμβαση του κ. Βώρου στις απόψεις του κ. Εξαδάκτυλου 
01:22:09 Παρέμβαση του κ. Ταρλατζή σχετικά με το πόσο αποτελεσματικά προετοιμάζουν οι Ιατρικές σχολές τους φοιτητές για την λειτουργία τους ως ιατροί μετά την λήψη του πτυχίου τους 
01:23:26 Η άποψη της αγροτικού ιατρού κ. Μαρίας Σφήκα σχετικά με το αν η Ιατρική σχολή την προετοίμασε επαρκώς για τον ρόλο της αμέσως μετά την λήψη του πτυχίου της
01:24:43 Σχόλιο της 5ετους φοιτήτριας κ. Παναγιώτας Διαμαντοπούλου σχετικά με την πολύτιμη εμπειρία που αποκόμισε στο rotation στις κλινικές του ΕΣΥ 
01:26:02 Ερώτηση του ειδικευομένου κ. Παναγιώτη Καψαμπέλη προς τον κ. Εξαδάκτυλο σχετικά με την θέση του ΠΙΣ για το θέμα των εξετάσεων για την απόκτηση σειράς ειδικότητος

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΙΑΤΡΩΝ 

01:27:42 Η περιγραφή της αγροτικής Ιατρού Μαρίας Σφήκα από τους Φούρνους Ικαρίας των συνθηκών εργασίας της, την έλλειψη υποστήριξης από ειδικό ιατρό, την μη-εκπαίδευσή της στην ΚΑΡΠΑ, τις δυσκολίες με τις διακομιδές και πολλά άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζει. 
01:51:31 Η απάντηση της κ. Γκάγκα στην αγροτική ιατρό 
01:57:34 Η απάντηση της αγροτικού ιατρού κ. Μαρίας Σφήκα στην κ. Γκάγκα και τα σχόλιά της πάνω σε όσα ακούστηκαν ως τώρα 

ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΑΜΟΝΗΣ ΓΙΑ ΕΝΑΡΞΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΛΟΓΗΣ. ΠΕΡΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΩΝ 

02:00:07 Άποψη της ειδικευόμενης γυναικολογίας κ. Εμμανουέλας Αλμπέρτη πάνω στα χρόνο αναμονής που απαιτείται για την έναρξη ειδικότητος 
02:03:51 Άποψη του ειδικευομένου Χειρουργικής κ. Παναγιώτη Καψαμπέλη για τον τρόπο επιλογής των φοιτητών για την έναρξη ειδικότητος 
02:06:12 Η άποψη του κ.Βώρου για το ιστορικό των προσπαθειών αλλαγής του τρόπου επιλογής των φοιτητών για την έναρξη ειδικότητος και του νόμου περί ιατρικής εκπαίδευσης 
02:12:38 Απάντηση της κ. Γκάγκα στον κ. Παναγιώτη Καψαμπέλη και έκθεση των σχετικών απόψεών της για την εκπαίδευση των ειδικευομένων και την σειρά ειδικότητος 
02:18:53 Η παρουσίαση της κ. Μαυραγάνη για το εργαστήριο κλινικής εξομοίωσης
02:24:20 Παρουσίαση της κ. Ξηρουχάκη των δυνατοτήτων και της κλινικής χρησιμότητος του POCUS στην καθημερινή κλινική πράξη και ιδιαίτερα στα αγροτικά ιατρεία
02:36:11 Η σημασία του Log book στην κλινική εκπαίδευση των φοιτητών και ειδικευομένων (κ. Αλμπέρτη, κ. Καψαμπέλης) 02:40:41:26 Απόψεις του κ. Ταρλατζή για την εκπαίδευση των ειδικευομένων, ιδιαίτερα των χειρουργικών ειδικοτήτων
02:44:05 Απόψεις πάνω στην Ιατρική εκπαίδευση του ειδικευομένου στην Αγγλία κ. Αντώνη Ρεβύθη
02:47:33 Απόψεις του παθολόγου του ΕΣΥ, συντονιστή διευθυντή της Παθολογικής Κλινικής του ΓΝ Βέροιας κ. Χρήστου Κούτρα σχετικά με την εκπαίδευση των ειδικευομένων σε ένα επαρχιακό νοσοκομείο
02:54:25 Απόψεις του κ. Βλάχου πάνω στην εκπαίδευση των ειδικευομένων ιατρών

03:00:57 Closing statements όλων των συμμετασχόντων


Τι είναι η Ιατρική; Ας δούμε τι έχει να μας πει σε λιγότερα από δύο λεπτά, ο καθηγητής Ιατρικής κ. Μιχαήλ Κουτσιλιέρης.



Το Webinar πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας και σε συνεργασία με την Επιστημονική Εταιρεία Φοιτητών Ιατρικής Ελλάδος.

Κύριος σκοπός ήταν, αφού ακουστούν οι φοιτητές και οι ειδικευόμενοι Ιατρικής, να προσπαθήσουμε να βελτιωθεί η παρούσα κατάσταση, ιδεατά με την αναπροσαρμογή και εξέλιξη του σημερινού νομοθετικού πλαισίου.

Σας προτείνουμε επίσης, να επισκέπτεστε συχνά το κάτω μέρος της σελίδας όπου θα μπορείτε να βλέπετε τις συνεχώς εμπλουτιζόμενες ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ - και ΔΙΑΦΟΡΑ TIPS!


Οι ομιλητές μας ήταν οι παρακάτω:


Πλαστικός Χειρουργός


Ο κ. Εξαδάκτυλος θα μοιραστεί μαζί μας τις σκέψεις του για την Ιατρική Εκπαίδευση και τη Συνεχιζόμενη Ιατρική Εκπαίδευση, αλλά και τις σχετικές πρωτοβουλίες του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου.



Καθηγητής Καρδιοχειρουργικής Α.Π.Θ.
Θεσσαλονίκη

Ο κ. Αναστασιάδης είναι ο κατ' εξοχήν γνώστης των προκλήσεων αλλά και των στόχων της Ιατρικής Εκπαίδευσης των φοιτητών ιατρικής ως πρόεδρος του τμήματος Ιατρικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Η Ιατρική Σχολή του ΑΠΘ έχει βγάλει εξαιρετικούς ιατρούς στην πολυετή ιστορία της και συνεχίζει και σήμερα την λαμπρή αυτή παράδοση. Πολλοί από τους συμμετέχοντες στο Webinar είναι απόφοιτοί της.



 
Καθηγητής Πνευμονολογίας ΕΚΠΑ
Αττικό Νοσοκομείο, 
Αθήνα

Ο κ. Λουκίδης συμμετέχει σε όλο το φάσμα της κλινικής Ιατρικής Εκπαίδευσης και προάγει την Συνεχιζόμενη Ιατρική Εκπαίδευση ως πρόεδρος της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας αλλά και ως πρόεδρος του e-learning της Πανευρωπαϊκής Πνευμονολογικής Εταιρείας (EΠE). Τον ευχαριστούμε ιδιαίτερα που προσωπικά αλλά και ως πρόεδρος της ΕΠΕ αγκάλιασε αυτό το Webinar. 



Διονύσιος Βώρος
Χειρουργός
Ομότιμος Καθηγητής Χειρουργικής ΕΚΠΑ
Αθήνα

Ο κ. Βώρος, πέρα από το μακρόχρονο κλινικό και εκπαιδευτικό του έργο, έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με την Ιατρική Εκπαίδευση στην Ελλάδα ως βαθύς γνώστης του θέματος και ως μέλος σχετικών επιτροπών εδώ και πολλά χρόνια. Στη διάρκεια της ενεργού υπηρεσίας του αλλά και μετά, προσπάθησε και συνεχώς προσπαθεί να προτείνει πρακτικές λύσεις που θα αναβαθμίσουν την Ιατρική Εκπαίδευση στη χώρα μας. Ο κ. Βώρος εμπνέεται από βαθιά αγάπη προς τους εκπαιδευόμενους ιατρούς μας και αυτό χρωματίζει τις πολυετείς προσπάθειές του. Ανάμεσα στα άλλα έχει συγγράψει και ένα εξαιρετικό σχετικό βιβλίο σχετικά με την Ιατρική Εκπαίδευση (μπορείτε να το δείτε κάνοντας κλικ εδώ)



Γυναικολόγος
Καθηγητής Μαιευτικής και Γυναικολογίας ΕΚΠΑ
Νοσοκομείο Αρεταίειο
Αθήνα

Ο κ. Βλάχος έχει ειδικευτεί και εξειδικευτεί στις ΗΠΑ και διατηρεί ένα δομημένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα στην κλινική του. Παράλληλα έχει διαμορφώσει ένα πρόγραμμα μετεκπαίδευσης ελλήνων ιατρών σε συνεργασία  με Πανεπιστήμια των ΗΠΑ. Η φιλοσοφία του κ. Βλάχου μετά τις σπουδές του στις ΗΠΑ, είναι ότι διαθέτουμε εξαιρετικό φοιτητικό και ειδικευόμενο ιατρικό "δυναμικό" το οποίο οφείλουμε να εκπαιδεύσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.



Ομότιμος Καθηγητής Μαιευτικής - Γυναικολογίας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
τ. πρόεδρος Ιατρικής Σχολής ΑΠΘ
Πρόεδρος του 
EUROPEAN BOARD & COLLEGE OF OBSTETRICS AND GYNAECOLOGY
Θεσσαλονίκη

Ο κ. Ταρλατζής ως αναπληρωτής πρόεδρος και τ. πρόεδρος του τμήματος Ιατρικής Σχολής του ΑΠΘ, ασχολήθηκε ενεργά με την εκπαίδευση των φοιτητών και με την αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών. Επίσης ασχολήθηκε ιδιαίτερα με την εκπαίδευση των ειδικευομένων στα πλαισια της EBCOG με στόχο την αναβάθμιση του περιεχομένου αλλά και του τρόπου εκπαίδευσης τους ώστε να μην βασίζεται μόνο στην απόκτηση θεωρητικών γνώσεων αλλά και των απαραίτητων τεχνικών και χειρουργικών δεξιοτήτων (competency based learning). Τελικός σκοπός του έργου του ήταν η παροχή των καλύτερων δυνατών υπηρεσιών υγείας στον ασθενή (highest quality of care for all patients) 

Αν. Καθηγητής Παθολογίας-Λοιμώξεων
1η Παθολογική Κλινική, Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ



Πνευμονολόγος
Αναπληρωτής Καθηγητής Πνευμονολογίας
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Ιωάννινα

Ο κ. Κωστίκας έχει μεγάλη εκπαιδευτική εμπειρία φοιτητών και εξειδικευομένων ιατρών. Παράλληλα συμμετέχει στην Συνεχιζόμενη Ιατρική Εκπαίδευση ειδικών ιατρών. Επίσης οργανώνει τακτικά online Journal Club και case discussions σε συνεργασία με τον Ιατρικό Σύλλογο Ιωαννίνων. Εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητες που μας δίνει η σύγχρονη τεχνολογία προς όφελος της Ιατρικής Εκπαίδευσης.



Ρευματολόγος
Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Kέντρο προσομοίωσης
Εργαστήριο Φυσιολογίας
Ιατρικής Σχολής Αθηνών, 
ΕΚΠΑ
Αθήνα

Η κ. Μαυραγάνη, πέραν της διδακτικής εμπειρίας της στην έδρα της Φυσιολογίας του ΕΚΠΑ, έχει αναπτύξει ένα διαδραστικό πρόγραμμα ιατρικής εκπαίδευσης με χρήση simulation πάνω σε ανδρείκελα (κούκλες). Το πρόγραμμα μπορεί να μιμηθεί κλινικά σενάρια (πχ διαβητική κετοξέωση, δύσκολο αεραγωγό κλπ) και με τον τρόπο αυτό βοηθά τους εκπαιδευόμενους ιατρούς να εξοικειωθούν με τις διάφορες κλινικές καταστάσεις σε σχεδόν ρεαλιστικές συνθήκες. Θα ήμασταν ευτυχείς εάν το πρόγραμμα αυτό τύχαινε μεγαλύτερης αναγνώρισης και εφαρμογής. Το θέμα είναι ιδιαίτερα σημαντικό εν μέσω της πανδημίας.


Πνευμονολόγος
Πρόεδρος Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας
τ. Πρόεδρος ERS
Διευθύντρια 7ης Πνευμονολογική Κλινική
Νοσοκομείο Σωτηρία, Αθήνα

Η κ. Γκάγκα, πέραν της εκπαιδευτικής και κλινικής εμπειρίας της, συμμετέχει στο σχεδιασμό της Ιατρικής Εκπαίδευσης ως πρόεδρος του ΚΕΣΥ. Ο ρόλος της θα είναι καίριος στο Webinar καθ' όσον έχει διευθυντικό ρόλο και αποτελεί τον συνδετικό μας κρίκο με τις επιτροπές σχεδιασμού της Ιατρικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Υγείας.




Χρήστος Κούτρας
Συντονιστής Διευθυντής Παθολογικής Κλινικής 
Γενικού Νοσοκομείου Βέροιας
Παθολόγος, Μετεκπαιδευθείς στη Λοιμωξιολογία

Ο κ. Κούτρας διατηρεί επί πολλά χρόνια ένα πλούσιο εκπαιδευτικό έργο έχοντας εκπαιδεύσει "γενεές" ιατρών και θα μας μιλήσει για τις προκλήσεις και τις ιδιαιτερότητες εκπαίδευσης των ειδικευομένων σε ένα επαρχιακό νοσοκομείο του ΕΣΥ. 


Πνευμονολόγος - Εντατικολόγος
Διευθύντρια ΜΕΘ ΕΣΥ, ΠΑΓΝΗ
Ηράκλειο Κρήτης

Η κ. Ξηρουχάκη έχει μεγάλη κλινική εμπειρία και συγγραφικό έργο στο Point Of Care Ultrasound (POCUS). Θα μας μιλήσει για την χρησιμότητά του ως μάθημα στις Ιατρικές Σχολές (ως ηλεκτρονική προέκταση της κλινικής εξέτασης) αλλά και ως κλινικό εργαλείο σε πολλές ειδικότητες. Επίσης, θα μας μιλήσει για τις προσπάθειες πιστοποίησης του POCUS που έχει αναλάβει το τμήμα της μαζί με τον κ. Γεωργόπουλο. Ευχή μας είναι το POCUS να διαδοθεί στην Ιατρική κοινότητα της Ελλάδος.



Πεμπτοετής Φοιτήτρια Ιατρικής ΕΚΠΑ
Πρόεδρος Παραρτήματος Αθηνών



Εκτοετής Φοιτητής Ιατρικής Σχολής
Αν. Πρόεδρος European Students Think Tank

Ο κ. Τσαγκάρης ίδρυσε τον Μάρτιο του 2020 την πρωτοβουλία #Students_Against_COVID μαζί με άλλους τέσσερις φοιτητές. Το εγχείρημα αριθμεί, πλέον, 1000+ μέλη από 90 χώρες, περισσότερες από 30 ομάδες εργασίας και 2 διεθνείς διακρίσεις. Ανάμεσα στα άλλα, θα μας μιλήσει σχετικά με τις συνθήκες διεξαγωγής (ή μη διεξαγωγής) της κλινικής άσκησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας


Ειδικευόμενη 2ο έτος Γυναικολογίας
Γενικό Νοσοκομείο Βέροιας




Ειδικευόμενος Χειρουργικής
Α’ Χειρουργική Κλινική ΕΚΠΑ
Γ.Ν.Α. «Λαϊκό», Αθήνα
Μέλος της Επιτροπής Ιατρικής Εκπαίδευσης
του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου


Ρεβύθης

Αντώνιος Ρεβύθης
 Ειδικευόμενος εσωτερικής Παθολογίας
Medway Maritime Hospital
Gillingham, Αγγλία

Ο κ. Ρεβύθης έχει ξεκινήσει κατ' ευθείαν την ειδικότητά του στην Αγγλία και θα μας μιλήσει για την εμπειρία του και για τον λόγο της απόφασής του να ειδικευθεί εκτός Ελλάδας



Αγροτική Ιατρός
Φούρνοι Ικαρίας

Η κ. Σφήκα θα μοιραστεί μαζί μας την εμπειρία της ως αγροτικός ιατρός σε ένα Ελληνικό νησί και τις προτάσεις της για τις βελτιώσεις που μπορούν να γίνουν.
Παρακάτω βλέπετε μερικές φωτογραφίες από το ιατρείο της (η κάτω αριστερά φωτογραφία είναι ο σταθμός τηλεϊατρικής)






Reality check: Πως είναι η κατάσταση σήμερα; Τι θα θέλανε οι φοιτητές μας και οι ειδικευόμενοι μας; Τι προβλήματα αντιμετωπίζουν; Ας ακούσουμε πολύ προσεκτικά τι έχουν να μας πουν οι ίδιοι. 


  

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΔΙΑΦΟΡΑ TIPS

Ενώ λοιπόν περιμένετε την έναρξη του Webinar:

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

1. Γιατί δεν βλέπετε το εξαιρετικό αυτό βίντεο της ΕΠΕ σχετικά με την αντιμετώπιση της πανδημίας COVID-19 από ανθρώπους της πρώτης γραμμής;

2. Γιατί δεν βλέπετε αυτό το περιεκτικό βίντεο σχετικά με την κλινική εξέταση ωτός-ρινός-λάρυγγα από έναν έμπειρο ΩΡΛ ιατρό; Με προσθήκη και λαρυγγοσκόπησης για τους πιο ειδικούς.

3. Γιατί δεν ρίχνετε μια γρήγορη ματιά να δείτε τι είναι αυτός ο περίφημος υπέρηχος πνευμόνων που θα σας παρουσιάσουμε; Δείτε επίσης και το άρθρο αυτό της ομιλήτριάς μας, της κ. Ξηρουχάκη, στο οποίο συμπεραίνεται ότι το υπερηχογράφημα πνευμόνων μπορεί να έχει μεγαλύτερη διαγνωστική αξία από την ακτινογραφία θώρακος σε ασθενείς της ΜΕΘ!

4. Έχετε απορίες σχετικά με την διαχείριση των ασθενών με COVID-19; Απαντήστε τις ερωτήσεις σας επισκεπτόμενοι το δωρεάν διαδικτυακό βιβλίο με θέμα "Η νόσος από Κορονοϊό COVID-19: Διαδικτυακό Βιβλίο: Παθογένεια, Διάγνωση, Αντιμετώπιση", κάνοντας κλικ εδώ.

5. Τι καλύτερο από μια παρουσίαση και συζήτηση μερικών πραγματικών περιστατικών COVID-19; Με ιστορικό, κλινικά ευρήματα, ακτινολογικά και εργαστηριακά; Κάνετε κλικ στα links για το περιστατικό 1, περιστατικό 2, περιστατικό 3 και περιστατικό 4.

6. "Από το e-learning στο e-practicing: ιατρική εκπαίδευση και άσκηση της ιατρικής τον 21ο αιώνα: Μερικές πρακτικές οδηγίες". Κάντε κλικ εδώ για να τις δείτε. 

7. Ένα εξαιρετικό βίντεο του κ. Κουτσιλιέρη με θέμα "Προγράμματα σπουδών ιατρικής εκπαίδευσης: προβληματισμοί & πιθανές λύσεις". Αξίζει να το δείτε, συνοψίζει πολλά από τα θέματα που θα συζητήσουμε στο Webinar. 

7. Ένα εξαιρετικό διαδικτυακό βιβλίο καρδιολογίας εδώ.

8. Δείτε μερικές ενδιαφέρουσες δραστηριότητες των φοιτητών μας, της ΕΕΦΙΕ συγκεκριμένα, παρακάτω.



ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΙΑΤΡΙΚΗ ΑΠΟΒΑΣΗ
Επίσκεψη σε Γενικά Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας και Πολυδύναμα Περιφερειακά Ιατρεία της περιφέρειας με σκοπό την εκπαίδευση, τη γνωριμία με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας αλλά και την εθελοντική προσφορά.



Σεμινάριο Κλινικών Δεξιοτήτων



Δωρεά μυελού των οστών, "Will you marrow me?"


ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Αριθμός και κατανομή Ιατρών και Οδοντιάτρων στην Ελλάδα 2019 (Από την Ελληνική Στατιστική Αρχή, ανοίγει αυτόματα αρχείο PDF).

Ο ρόλος του ΕΣΥ και το brain drain των γιατρών. (Άρθρο του ομιλητή μας ομότιμου καθηγητού κ. Διονυσίου Βώρου στο www.protothema.gr, προσπελάστηκε στις 2 Φεβρουαρίου 2021).

Recent Trends in International Migration of Doctors, Nurses and Medical Students. (Άρθρο της OECD library, προσπελάστηκε στις 2 Φεβρουαρίου 2021).

Σειρά αναμονής για έναρξη ειδικότητας σε διάφορα νοσοκομεία της Αττικής

ΔΙΑΦΟΡΑ TIPS

1. Θέλετε να μάθετε πως να κάνετε καλές παρουσιάσεις ώστε να διατηρείτε αμείωτη την προσοχή του ακροατηρίου σας και να περνάτε το μήνυμά σας; Δείτε 8 σημαντικά tips κάνοντας κλικ εδώ!

2. Σας έχουν καλέσει σε Webinar ως ομιλητή και θέλετε να αποφύγετε τα συνηθέστερα τεχνικά λάθη; Μην ανησυχείτε, δείτε τον δεκάλογο του ομιλητή κάνοντας κλικ εδώ!

3. Θέλετε να οργανώσετε το δικό σας Webinar χρησιμοποιώντας το Zoom με live αναμετάδοση στο YouTube; Είναι κάπως πολύπλοκο και θέλει πολύ προσοχή. Μπορείτε να δείτε αν θέλετε τα βήματα που χρησιμοποιούμε εμείς κάνοντας κλικ εδώ. (Παρακαλώ σημειώστε ότι ΔΕΝ αποτελούν τεχνικές οδηγίες, απλά μοιραζόμαστε την εμπειρία μας μαζί σας). 





Συνδιοργανωτές/Συντονιστές



Ιωάννης Μπαραμπούτης, Σπυρίδων Γούλας, Αντώνιος Λιόλιος

Ιωάννης Μπαραμπούτης
Παθολόγος - Λοιμωξιολόγος, Διευθυντής Ε.Σ.Υ, Παθολογικής Κλινικής αποκλειστικής νοσηλείας COVID-19, Νοσοκομείο "Η Παμμακάριστος", Αθήνα
Σπυρίδων Γούλας
Γαστρεντερολόγος, Διευθυντής Ε.Σ.Υ. Γαστρεντερολογικό τμήμα, Νοσοκομείο Έλενα Βενιζέλου, Αθήνα
Αντώνιος Λιόλιος
Παθολόγος - Εντατικολόγος, Critical Care Attending, Remote ICU, USA

Εφόσον φτάσατε ως εδώ, τότε μπορείτε να δείτε ως bonus τα προηγούμενα Webinar μας κάνοντας κλικ εδώ!





Comments

Popular posts from this blog

Η ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟΦΡΑΚΤΙΚΗ ΠΝΕΥΜΟΝΟΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΗ ΠΝΕΥΜΟΝΟΛΟΓΟ

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ (ΤΝ) ΣΤΗΝ ΙΑΤΡΙΚΗ: ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ, ΛΗΨΗ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ, ΚΛΙΝΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ, ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ