ΑΝΑΚΡΙΝΟΝΤΑΣ ΕΝΑΝ ΘΕΟΛΟΓΟ




 Καλωσήρθατε! Σε συνέχεια του προηγούμενου Webinar μας με θέμα "ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΠΑΝΔΗΜΙΑ" και έπειτα από πολλά αιτήματά σας και ερωτήματά σας, συνεχίσαμε και ολοκληρώσαμε το Webinar με τίτλο


ΑΝΑΚΡΙΝΟΝΤΑΣ ΕΝΑΝ ΘΕΟΛΟΓΟ!

(To Webinar μπορείτε να το δείτε παρακάτω, στο τέλος της σελίδας)


Μια συνέντευξη εφ' όλης της ύλης του Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής και Καθηγητή του τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ κ. Χρυσόστομου Σταμούλη

Ένας ψυχίατρος, ένας λοιμωξιολόγος, ένας παθολόγος - εντατικολόγος, ένας γαστρεντερολόγος αλλά και μια νεαρή δασκάλα, "ανακρίνανε" τον κ. Σταμούλη για διάφορα θέματα με βασικό άξονα την υγεία, όπως την ορίζει ο Παγκόσμιος Οργανισμός υγείας, δηλαδή ως


«Την κατάσταση της πλήρους σωματικής, ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας και όχι μόνο την απουσία ασθένειας ή αναπηρίας»


Συζητήθηκαν διάφορα θέματα όπως

- Τι είναι θρησκεία και τι θρησκοληψία;

- Μπορεί η ψυχική νόσος να εκληφθεί ως αμαρτία και με τι συνέπειες;

- Τι σημαίνει "πνευματικός"; Ποιός μπορεί να αναλάβει με ασφάλεια σήμερα τον ρόλο αυτό; Είναι απαραίτητη κάποια παιδεία πριν κάποιος αρχίσει να παρέχει συμβουλές πάνω σε θέματα οικογενειακής, ψυχολογικής ή ακόμα και σεξουαλικής φύσεως; Σε τι διαφέρει ο πνευματικός από τον ψυχίατρο/ψυχολόγο; Μπορούν να αλληλοσυμπληρωθούν;

- Τελικά ποιά είναι η θέση του Χριστιανισμού και της Ορθοδοξίας ειδικότερα πάνω σε επίκαιρα κοινωνικά θέματα όπως η θέση της γυναίκας, η ομοφυλοφιλία, οι αμβλώσεις, οι σχέσεις εκτός γάμου (προγαμιαίες σχέσεις), αντισύλληψη και άλλα;

- Υπάρχει χώρος για "πίστη" το 2021; Γιατί να "πάει στην εκκλησία" ένας νέος σήμερα;

- Πόσο μπορεί να συμβάλλει η θρησκεία/ορθοδοξία στην υγεία του ατόμου;

- Ποιές ιδιαιτερότητες έχει η προσέγγιση του ασθενούς που θρησκεύεται; Ποια θέση έχει η ενοχή στην Ορθοδοξια; 

- Τι σημαίνει ελευθερία και αγάπη στην ορθοδοξία;

- Πόσο ουσιώδης μπορεί να είναι ο παρηγορητικός ρόλος της θρησκείας σήμερα ιδιαίτερα σε ασθενείς με βαριές νόσους; Ποιά είναι η θέση της θρησκείας στην ανακούφιση του βαρέως πάσχοντος και στην ευθανασία;

- Τι υποδηλώνει ή κρύβει η στάση διαφόρων θρησκευομένων ή πιστών ατόμων κατά την διάρκεια της πανδημίας;


Η συζήτηση επεκτάθηκε και σε πολλά άλλα θέματα όπως μπορείτε να δείτε.



Η δασκάλα μας



Έλενα Βλάχου 

Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Mεταπτυχιακό (ΜΑ) "Εκπαίδευση και ανθρώπινα δικαιώματα" 



Και οι "ανακριτές" γιατροί:




Ψυχίατρος - Συγγραφέας




Ιωάννης Μπαραμπούτης, Σπυρίδων Γούλας, Αντώνιος Λιόλιος


Ιωάννης Μπαραμπούτης
Παθολόγος-Λοιμωξιολόγος
Διευθυντής Ε.Σ.Υ., Γ.Ν.Α. "Αλεξάνδρα" και Ν.Θ.Π. " Η Παμμακάριστος"
Υπεύθυνος Πτέρυγας Νοσηλείας ασθενών COVID-19 Θεραπευτικής Κλινικής Πανεπιστημίου Αθηνών

Σπυρίδων Γούλας
Γαστρεντερολόγος, Διευθυντής Ε.Σ.Υ. Γαστρεντερολογικό τμήμα
Διευθυντής /Επιστημονικά Υπεύθυνος Γαστρεντερολογικού τμήματος
Διευθυντής Ιατρικής Υπηρεσίας Αναπληρωτής Πρόεδρος Επιστημονικού Συμβουλίου  
Νοσοκομείο "Ελενα Βενιζέλου", Αθήνα
Μέλος ΔΣ της ΕΠΕΓΕ όπου διατηρεί τη στήλη "Πρόσωπο με πρόσωπο" στην οποία δημοσιεύονται συνεντεύξεις συναδέλφων Γαστρεντερολόγων και άλλων ειδικότήτων

Αντώνιος Λιόλιος
Παθολόγος - Εντατικολόγος, Critical Care Attending, Remote ICU, USA 


Το Webinar μπορείτε να το δείτε παρακάτω






Comments

Popular posts from this blog

ΤΙ ΜΑΘΑΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΙΟΥ ΚΑΙ ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΘΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΣΤΟΝ ΜΕΛΛΟΝ

"COVID-19: ΚΛΙΝΙΚΟ, UPDATED ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΚΛΙΝΙΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ: ΤΙ ΜΑΘΑΜΕ ΩΣ ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ COVID-19 ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΖΟΜΕΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΥΣ"

ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΩΝ (ιδιαίτερα εν μέσω πανδημίας COVID-19) KAI ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ